TILBUD OM SNØBRØYTING

Hytteeiere i Natrudstilen og Rømåsen må for kommende sesong bestille og betale for brøytetjenester via app eller nettside for Hyttetjenester. Det sendes ikke ut fakturaer pr epost eller post.

Bestilling av brøyting og brøytestikking må skje innen 20. oktober. Bestilling av kun brøyting må skje innen 1. november.

Bestilling av brøyting har en fastpris som gjelder 18 brøyteturer. 18 brøyteturer gjelder brøyting på egen hytteveg/parkeringsplass når du bestiller selv og når vi foretar gjennombrøytinger for å holde snømengden nede hos deg. Dersom du har behov for mer enn 18 brøyteturer pr år så kan det kjøpes ekstra brøytinger på 5, 10 eller 15 turer. Det er også mulig å avtale fast brøyting for hele sesongen. Se også utfyllende informasjon i Hyttetjenester under fanen «Dokumenter». Der finner du komplett informasjon om årets brøytetjeneste i ditt hytteområde, priser og frister for melding av ankomst og avreise.

BRØYTEPRISER 2024/2025

Varer / TjenesterInkl mva
Rømåsen – fastpris 18 turerkr 4.230,00
Natrudstilen – fastpris 18 turer inkl fellesvegkr. 6.275,00
Brøytestikker og stikkingkr. 800,00
Ekstrabestilling 5 brøyteturerkr. 1.055,00
Ekstrabestilling 10 brøyteturerkr 1.990,00
Ekstrabestilling 15 brøyteturerkr. 2.795,00

Har du behov for kontinuerlig brøyting for hele eller deler av sesongen? Send oss en epost på post@rfdrift.no

SpørsmålTrekk?Kommentar
Jeg melder inn ankomst og det er ferdig brøytet når jeg kommerJaVi trekker for 1 tur
Jeg melder ankomst, men det har ikke snødd siden forrige besøk og brøyting er ikke gjennomførtNeiNår det ikke er brøytet så blir det heller ikke trekk selv om ankomst er meldt
Jeg er på hytta og det brøytes flere ganger mens jeg er der. Trekker dere flere ganger?JaVi trekker for 1 tur hver gang vi brøyter ved din hytte. Dersom det kommer flere snøfall med tilstrekkelig med snø mens du er på hytta så blir det brøytet.
Trekkes det ved gjennombrøyting? Dette er ikke noe jeg styrer selvJaNår snøfall og snømengde tilsier det så må vi foreta gjennombrøytinger. Vi brøyter da ved alle hytter det er behov slik at snømengde holdes nede. Vanligvis fortas brøyting når det kommer 6 – 10 cm snø eller vinden har føyket igjen veger og parkeringsplasser slik at brøyting er nødvendig.
Fellesveger blir brøytet ved snøfall på mer enn 6 cm.
Hvordan kan jeg se hvor mange ganger det er brøytet hos meg?Under ikonet for «Betale brøyting» i app’n fremkommer hvor mange gjenstående brøytinger du har
Hvor mange gjennombrøytinger er det pr år?Det kommer helt an på antall snøfall pr sesong og snømengde pr snøfall

BRØYTESTIKKING

Alle som bestiller brøyting må sette opp brøytestikker på egen hyttveg/parkeringsplass. Dette er hytteeiers ansvar. Plasser som ikke har brøytestikker vil ikke bli brøytet. Hytteeier er også ansvarlig for å rydde kvist som henger inn i stikkveien, stein som stikker opp i stikkvei/gårdsplass samt at det er tilstrekkelig bredde mellom portstolper. Stikking må utføres nøye og slik at utemøbler, trapper, plattinger, takutspring og alt annet som befinner seg i eller inntil brøyteområdet er tydelig og synlig merket for brøytemannskapet, også ved store snømengder. Vær obs på verandarekkverk og tak som grenser mot brøyteområdet og kan bli skadet ved store snømengder om snøen blir skjøvet for tett mot rekkverket. Vi anbefaler at dere bestiller brøytemannskapet til å utføre stikkingen dersom det er tvil om hvordan stikkingen kan utføres grundig nok. Det vil ikke bli gitt refusjon for eventuelle brøyteskader dersom stikkingen ikke er godt nok utført.

NY EPOST ELLER TELEFON? Dersom du har ny epost eller telefon så send oss gjerne en melding om det til post@rfdrift.no.

Vi ser fram til en ny vinter her i fjelli og ser fram til et godt brøytesamarbeid i år også!

Se værmelding Sjusjøen her: Yr – Sjusjøen – Værvarsel

Brøytetjenesten

Ringsakfjellet Drift er ansvarlig for snøbrøyting av hovedveger, fellesveger og de fleste private adkomster i Ringsaker Almennings område, Rømåsen og Natrudstilen.  

Ringsakfjellet Drift benytter systemet/appen «Hyttetjenester» for å kunne yte best mulig service overfor deg som hytteeier/ hyttebruker. Ankomst til hytta meldes inn på «Hyttetjenester» via app eller hjemmeside, senest kl 12:00 dagen før ankomst. Mangler du bruker- eller innloggingsinformasjon – ta kontakt med oss på e-post post@rfdrift.no eller på telefon 9600 5009. Se også brukerveiledning.

Ved dårlige værforhold, uforutsette hendelser eller andre forhold vil alle brukere av «Hyttetjenester» få tilsendt informasjon pr SMS. Det legges også ut hasteinformasjon på vår Facebook-side.